om VR städ AB

Ge oss ditt förtroende och du får en städpartner för livet!

Information om oss och vad vi gör!

VR är ett företag som lägger stort fokus på att leverera ständig kvalité i vårt arbete och det gäller för alla våra städtjänster. Vi beaktar och anpassar oss till kundens krav av att använda miljövänlig rengöringsmedel som dessutom inte är skadlig för varken människor eller djur. Till varje städuppdrag tar vi med eget städmaterial om inte annat är överenskommet med kund. Då vi först är nöjda då ni som kund är nöjd -erbjuder vi alla våra tjänster med en nöjd Kundgaranti. Garantin innebär att om du inte är nöjd åtgärdar vi det inom 36 timmar.

Vår personal är vår viktigaste tillgång! Vi ser därför till att ta väl hand om vår personal. Vi hyr inte in extern personal, utan vi anställer alltid vår egen personal. Under provanställningen får alla nyanställda genomgå vår internutbildning med teori och praktik. Därefter övergår provanställningen till en vidareanställning. Alla våra anställda har en ansvarsförsäkring. VR betalar alla skatter och försäkringar för sina anställda.

Vid det första städtillfället ber vi dig att möta upp vår städare för att släppa in oss. När vi går kan vi sedan lägga nyckeln i brevlådan eller behålla den. Om du blir abonnemangskund så är det smidigast för alla om du ger oss en egen uppsättning nycklar. Vi ger dig en skriftlig kvittering för nycklarna. Dessutom får de en märkning så att vår personal kan spåra dem.

När vi går kan vi sedan lägga nyckeln i brevlådan eller behålla denFör att våra städare ska kunna sätta igång och jobba direkt så ber vi dig att plocka iordning lösa prylar runt om i hemmet. Hit räknar vi till exempel kläder, leksaker och disk.

Ja, det är möjligt.

Våra städabonnemang har uppsägningstid men ingen bindningstid. Vi rekommenderar dig att boka minst 3 arbetsdagar innan städtillfället. Om du har bokat en städning med kort varsel, det vill säga senast 2 arbetsdagar innan städtillfället, då kan du inte göra en avbokning utan debitering.

Har du en fråga som inte har svarat?

KONTAKTA VÅR ARBETSLEDARE

Som kund har du möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt! Målet med vår verksamhet är att bidra till en bra balans mellan arbete och fritid för våra kunder. Ge oss ditt förtroende och du får en städpartner för livet.

RUT-avdraget är en form av skattereduktion som gör att privatpersoner kan göra avdrag när de betalar för tjänster inom rengöring, underhåll och tvätt. Avdraget har haft olika utformningar genom årens gång och innefattat olika typer av tjänster samt gett rätt till olika summor i avdrag. I dag är det utformat som så att du kan göra avdrag för RUT och ROT (reparation, ombyggnad och tillbyggnad) på sammanlagt 75 000 kr per år. Hur mycket just du kan dra av skiljer sig alltså åt beroende på hur mycket avdrag du redan gjort under nuvarande beskattningsår. Det som alltid gäller är dock att avdraget enbart är till för privatpersoner samt att det bara innefattar avdrag för priset på arbete. Du kan alltså inte göra avdrag för exempelvis material- eller transportkostnaderna en städfirma haft när du anlitat dem. Om du är osäker på ifall du har rätt att göra RUT-avdrag när du anlitar oss är det bara att fylla i formuläret eller slå oss en signal på telefonnumret här på hemsidan så tar vi reda på det tillsammans.